Subject: FW: Soome digiallkirjade kehtivuse kontrollimisest
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Wed, 4 Jun 2025 09:20:38 +0300

From: Kaitti Persidski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 3, 2025 4:24 PM
To: Marii-Elisa Pärna - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Soome digiallkirjade kehtivuse kontrollimisest

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kirjutan Teile täna hommikul toimunud kohtumisega Soome
Justiitsministeeriumi ning Digihalduse ja Rahvastikuameti ametnikega.

Kohtumisel oli muuhulgas teemaks ka Soome digiallkirjad ja nende kehtivuse
kontrollimine. Praktikas on ilmnenud, et Soome ametiasutuste väljastatud
dokumentidel ei ole digiallkirjad DigiDoc4 programmiga kontrollitavad (st
programm ei näita, et digiallkiri on kehtiv). Seetõttu ei ole Eesti
notaril võimalik selliseid Soomes digiallkirjastatud dokumente
aktsepteerida, mille puhul digiallkirja kehtivust ei ole võimalik
kontrollida.

Soome ametnike sõnul tuleneb probleem sellest, et Soomes on kahte liiki
digiallkirju, millest ühte liiki digiallkirjade arenduse on teinud
eraettevõte. Kohtumisel leiti, et lahenduse leidmiseks peaksid omavahel
suhtlema Eesti ja Soome pädevad asutused.

Seoses eeltooduga palun tagasisidet, kas JUSTDIGI-l on kavas pöörduda RIA
poole koostöös Soome pädeva asutusega probleemile lahenduse leidmiseks.

Kaitti Persidski

Jurist

Notarite Koda

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

617 7903